خانه / تبلیغات و بازاریابی / آینده کتاب و بازار کتاب کاغذی (تقویت مهارت خواندن انگلیسی)

آینده کتاب و بازار کتاب کاغذی (تقویت مهارت خواندن انگلیسی)

آینده کتاب و بازار کتاب کاغذی از جمله بحث‌هایی است که این روزها به صورت جدی و گسترده مورد توجه است.

گفتگو و اظهارنظر درباره آینده کتاب آنقدر جذاب و فاخر محسوب می‌شود که حتی برخی از کسانی که هرگز برای کتاب و کتاب خوانی وقت نگذاشته‌اند و نمی‌گذارند، به عنوان نوعی ژست فرهنگی و روشنفکری درباره‌ی آن صحبت می‌کنند.

ما هم برای اینکه از این قافله عقب نمانیم، این بار بحث آینده کتاب و صنعت نشر کتابهای کاغذی را به عنوان موضوعی برای #تقویت مهارت خواندن انگلیسی انتخاب کرده‌ایم.

متنی که انتخاب شده از ست گادین است که آن را قبلاً در وبلاگ خود منتشر کرده بود و چند سال پیش نیز همان متن را در کتابش تحت عنوان Whatcha gonna do with that duck بازنشر کرد.

آینده کتاب و صنعت نشر کتابهای کاغذی در دنیای دیجیتال

Want to buy a watch? Patronage, Scarcity, and Souvenirs

A hundred years ago, if you wanted to know what time it was, you had to make a significant investment–in a watch.

توضیحات جمله‌‌های بالا (کلیک کنید)

Want to buy a watch?  Patronage,  Scarcity, and  Souvenirs

A hundred years ago, if you wanted to know what time it was, you had to make a significant investment–in a watch.

Patronage: حمایت – پولی که به منظور حمایت پرداخت شود (قبلاً در ماجرای میز بد رستوران، به لغت Patron به عنوان مشتری حامی اشاره کرده بودیم)

Scarcity: کمیابی

Souvenir: یادگاری و سوغاتی

اکثر ما، وقتی به جایی مسافرت می‌کنیم یا در مراسم خاصی شرکت می‌کنیم، دوست داریم از آن مراسم یادگاری داشته باشیم.

بنابراین از سوغات یک مسافرت تا کارتی که همه‌ی دوستان در یک مهمانی، آن را با هم امضا می‌کنند و نگه می‌دارند، نمونه‌ی Souvenir محسوب می‌شود.

There is no souvenir shop in the hotel

در هتل، فروشگاهی برای فروش سوغاتی و یادگاری وجود ندارد.

شاید برای شما واژه‌ی Souvenir Hunter یا شکارچی یادگاری هم جالب باشد.

از کسانی که به هتل های خوب می‌روند و شامپو و شانه و دمپایی را با خود می‌آورند تا کسانی که در کشور ما، به جاهای تاریخی در حد تخت جمشید و پاسارگاد می‌روند و تکه‌هایی از ستون رو برای خودشان به خانه می‌آورند!

خلاصه‌ی ماجرا اینکه ست گادین بحث خود را با این سوال مطرح می‌کند:

آیا می‌خواهید ساعت مچی بخرید؟

او به بهانه این سوال می‌خواهد در مورد حمایت مادی، کمیابی و یادگاری ها صحبت کند. کارکردهایی که قبلاً در مورد خرید ساعت مچی، چندان معنایی نداشته است.

حدود یک صد سال پیش، اگر شما می‌خواستید بدانید ساعت چند است، مجبور بودید که سرمایه گذاری سنگینی برای خرید یک ساعت انجام دهید!

Twenty years ago, Timex made it clear that if you merely wanted the time (not jewelry) it would be about $15.

And five years ago, every kid with a cell phone got the time as a free bonus.

سری مطالب حوزه تقویت مهارت خواندن انگلیسی

The post آینده کتاب و بازار کتاب کاغذی (تقویت مهارت خواندن انگلیسی) appeared first on متمم.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سرفصل های دوره MBA (رشته مدیریت کسب و کار)

می‌توان گفت کمتر رشته‌ای در سطح ارشد وجود دارد که سرفصل‌های آن در حد دوره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *