خانه / تبلیغات و بازاریابی / افزایش آگاهی از برند با نرخ بازگشت سرمایه ROI بالا

افزایش آگاهی از برند با نرخ بازگشت سرمایه ROI بالا

افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند یکی از مفاهیم مرتبط با برند است و یکی از خواسته‌های بسیار مهم هر مدیریت برند یا مدیر بازاریابی در برنامه‌ریزی برندینگ است . اما مسئله اینجاست که از خواسته تا عمل راهی درازی است . برای تدوین استراتژی افزایش آگاهی از برند ابتدا باید درک درستی از مفهوم آگاهی از برند Brand Awareness داشت تا بتوان آن را به صورت یک برنامه عملیاتی رو کاغذ نوشت. استراتژی آگاهی از برند اگر دقیق طراحی‌شده باشد، حتما به‌طور مستقیم بر فروش تاثیر می‌گذارد. یک استراتژی آگاهی از برند عالی نیاز به یک رویکرد چندجانبه برای بهبود تعامل نام تجاری با مشتریان گذشته، فعلی و آینده است.

 ۷۰ درصد ” تجربه خرید ” بر اساس احساس مشتری در مورد چگونگی برخورد با وی است.

در دنیایی که ۷۰ درصد تجربه خرید بر اساس احساس مشتری در مورد چگونگی برخورد با وی است، بسیار مهم است که برندها به دنبال استراتژی وفادارسازی مشتری فعال باشند. برای درک آنکه آیا تاکتیک‌های بازاریابی افزایش آگاهی از برند شما توانایی تبدیل مشتریان وفادار به مشتریان فعال تبدیل کنند، بازاریابان ابتدا باید سه مرحله مهم را انجام دهند.

استراتژی افزایش آگاهی از برند Brand Awareness

مراحل برنامه‌ریزی افزایش آگاهی از برند

 

مرحله اول : عملیات برندینگ در بخش‌های ویژه بازار برای هدف‌گیری مخاطبان بسیار خاص

برای حضور قوی در بازاریابی ، و افزایش آگاهی از برند باید بر مشتریان فعلی متمرکز باشید. این مشتریان را می‌توان به عنوان افراد علاقه‌مند به بازدید از وب‌سایت شرکت، خوانندگان اطلاعیه‌های شرکت و یا کسانی که قصد خرید دارند، نشان داد. برای به حداکثر رساندن تلاش‌های  برندینگ ، مدیر بازاریابی باید تمرکز خود را بر بازار هدف تعیین‌شده افزایش دهد. با افزایش تلاشها ، مدیران بازاریابی قادرند تا آگاهی برند را در بین مخاطبان بیشتر و واجد شرایطتر افزایش دهند. مخاطبان را می‌توان از طریق وب سایت یا از طریق شبکه‌های اجتماعی مناسب در زمان مناسب یافت.

 

مرحله دوم : استفاده از داده‌های حاصل از جستجو کاربران به هدف یادآوری مجدد برند

استفاده از تکنیک‌های رصد کاربران با استفاده از آی.پی یا کوکی ، با درک نیاز مشتری و علت مراجعه مجدد مشتری به وب سایت ، می‌توان با استفاده از هدایت هوشمند مشتری در بین تبلیغات صفحات وب، زمینه یادآوری برند Brand Recall را ایجاد نمود و همچنین انگیزه لازم برای بازگشت مجدد آتی به سایت خود را فراهم آورد. تلاش در جهت افزایش یادآوری برند در بین مشتریان کنونی خود سبب افزایش آگاهی از برند نیز میگردد، زیرا خواه یا ناخواه مشتریان جدیدی در این میان با برند شما آشنا خواهند شد. چهار راه عمومی وجود دارد که می‌توانید از طریق هدف‌یابی برای ایجاد یادآوری برند در میان مشتریان فعلی و آینده‌نگر از آن بهره گرفت  :

  • افراد را بر اساس ویژگی‌های آگاهی از برند اولیه ، مورد هدف‌گیری قرار دهید
  • افرادی را که پیش از این از سایت شما بازدید داشته‌اند را مورد هدف مجدد قرار دهید
  • بر افرادی که ایمیل خود را باز نموده‌اند متمرکز باشید.
  • بر کاربرانی که محصولی را با نام شما جستجو کرده‌اند ، تمرکز نمایید


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

فرمول موفقیت چیست؟ افراد موفق چگونه به موفقیت می‌رسند؟

اگر آلبرت باراباشی (Albert-László Barabási) را نشناسید و ندانید او یکی از بزرگان مطرح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *