خانه / تبلیغات و بازاریابی / اهمیت برندسازی  – ضرورت برندسازی برای کسب و کار شما چیست ؟

اهمیت برندسازی  – ضرورت برندسازی برای کسب و کار شما چیست ؟

اهمیت برندسازی  – ضرورت برندسازی برای کسب و کار شما چیست ؟

رای دهی شما ، افتخار ماست

اهمیت برندسازی

اهمیت برندسازی یکی از سؤال‌های مدیران سازمان‌هاست و زمانی این اهمیت بیشتری مشخص می‌شود که مدیری از سطح شناخت برند و میزان افزایش فروش سازمان خود توقع بالاتری داشته ، اما به آن دست پیدا نکرده باشد.

هیچ شرکتی ، بودجه بی پایان بازاریابی ندارد ، اصلا  هم مهم نیست که این شرکت چه میزان بزرگ است. برنامه برندسازی باید ترکیبی از برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت بر اساس رشد بلندمدت است. هر کسب و کاری باید از اهمیت برندسازی در بازاریابی مطلع باشد.

برندسازی به یک حجم عظیمی از پول نیاز دارد ، اما هرگونه سرمایه‌گذاری بر برندسازی ، حتما منافعی را در بر خواهد داشت. در این مقاله به این تشریح اهمیت برندسازی خواهیم پرداخت تا مدیران سازمان‌ها با اطمینان خاطر را به برندسازی را آغاز نمایند.

اهمیت برندسازی برندینگ Branding اهمیت برندسازی  - چرا برندسازی کسب و کار شما مهم است ؟

دلایل اهمیت برندسازی در کسب و کار

  • برندسازی بر ترجیحات مصرف کننده اثر می‌گذارد.

اهمیت برندسازی در اثرگذاری بر انتخاب / روند تصمیم‌گیری مشتری ، نقش بالایی دارد . حجم بالایی از محصولات موجود در بازار ، موجب سردرگمی مصرف‌کنندگان شده است. مدیران خرید سازمان‌ها ، از برندهایی خرید می‌کنند که به نظر ریسک کمتر برایشان ایجاد می‌نمایند . مشتریان معتقدند که محصولاتی که توسط برندهای شناخته شده تولید می‌شوند از سایر محصولات مشابه ، عملکرد بهتری دارند.

  • برندسازی موجب افزایش درآمد یا سهم از بازار می‌شود.

هنگامی‌که یک شرکت به صورت جدی و قوی روی بازاریابی یا برندسازی تمرکز دارد ، درامد و سهم بازارش افزایش پیدا می‌نمایند. این بدان معناست که یک شرکت می‌تواند از چیزی که پیش‌تر بوده ، قوی‌تر شده باشد. این قدرت به شرکت این توانایی را می‌دهد که وارد یک حوزه جغرافیایی جدید شده ، برندسازی مشترک Co-Branding انجام دهد و یا فرصت‌های توزیع و پخش جدید را به دست آورد.

  • برندسازی عامل نجات از میان بحران‌ها

تویوتا ، به عنوان یکی از برندهای بسیار با کیفیت ، در سال ۲۰۰۹ محصولی تولید کرد که از نظر کیفیت یک کابوس بود. هرچند که این برند در طی سال‌ها عملیات برندینگ ، تصویر کیفیت را در ذهن مخاطبین حک نموده است. این مسئله به این برند کمک نمود تا در این بحرانی که در کشورهای دیگر به وجود آمده بود ، جان سالم بدر برد و اعتماد را در پیرامون محصولات خود حفظ نماید.

  • برندسازی موجب افزایش ارزش برند

منابع فیزیکی و تعداد نیروی انسانی یک سازمان ، سهم خیلی زیادی در ارزش‌گذاری برند ندارد. بخش اعظم ارزش یک سازمان در قسمت حقوق صاحبان سهم ترازنامه و در زیر عنوان ارزش ویژه برند است. اگر یک شرکت را به دو قسمت دارایی مشهود و دارایی نامشهود  تقسیم کنند نظیر :  زمین ، آجر ، سیمان /  حسن نیت و علامت تجاری ، من ترجیح می‌دهم که قسمت دوم را بردارم. ارزش یک شرکت ، بیانگر اهمیت برندسازی است.

  • برندسازی ، سدی در مقابل ورود رقبای جدید

در بخشی از بازار که تمام برندهای بزرگ ، روی آن متمرکزشده‌اند ، رقبای تازه وارد کاری بسیار سخت در پیش خواهند داشت. اگر شما برای اولین بار یک بخش از بازار را هدف گرفته باشید ، حتما اهمیت برندسازی را در رهبری آن بخش خواهید دید.

  • افزایش بهره‌وری کارکنان

هنگامی‌که یک برند شناخته‌شده باشد ، حتما بهترین نیروهای انسانی ، تمایل زیادی برای کار در آن شرکت را خواهند داشت. در شرکت خود را به برترین استعدادها باز کنید و ماهرترین افراد را جذب نمایید. اگر بهترین نیروها را جذب نموده باشید ،  حتما بهره‌وری کسب‌وکارتان افزایش خواهد یافت.

  • افزایش قیمت برای سودآوری بالاتر

اهمیت برندسازی در این بخش از سایر بخش‌ها ، ملموس‌تر است . افزایش سودآوری مهم‌ترین مسئله برای مدیر یک سازمان است. مشتریان تمایل بالایی برای پرداخت قیمت‌ها بالا برای یک برند بسیار معروف دارند در مقابل برندی که محصولات مشابه تولید می‌کنند اما نشانه شده نیستند.

  • افزایش قدرت چانه‌زنی شرکت در مقابل تامین کنندگان

اگر مدیر شرکتی بزرگ باشید ، حتما بزرگ‌ترین مشتری برای تامین کننده خود هستید ، بنابراین ، او نیز برای حفظ شما هر کاری انجام می‌دهد. از این شرایط برای دستیابی به کیفیت بالای محصولات و خدمات در زمان مناسب و قیمت مناسب استفاده نمایید. گاه یک تامین کننده حاضر است برای حفظ مشتری بزرگ خود ، قیمت‌های خود را کاهش دهد.

قدرت چانی زنی اهمیت برندسازی

  • برندسازی به جذب توزیع کننده کمک می‌نماید

بسیار دیده‌ایم که گاه برندهای معتبری که حتی با داشتن مشتریان وفادار ، نمی‌توانند به راحتی ، توزیع‌کنندگان محلی یا جهانی برای محصولات خود بیابند چه برسد به شرکتی که هیچ‌کس آن را نمی‌شناسد. همه می‌خواهند با برندهایی کار نمایند که تقاضا برای محصولات بالاست و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه ROI آن بالا است. زمانیکه محصولی تولید نمایید و انبار پر از کالا داشته باشید ، اما سیستم پخش مناسب نداشته باشید ، کابوس بزرگی را گرفتار خواهید بود که اهمیت برندسازی را با پوست و گوشت و استخوانتان درک خواهید نمود.

  • برندسازی نرخ از دست رفتن نیروی کار را کاهش می‌دهد

هنگامی‌که نیروی کار برای یک برند معتبر کار می‌کند، خود را جلوه وفاداری و هدفمندی سازمان نشان می‌دهند. برندسازی ابزاری برای کاهش نرخ از دست رفتن نیروی کار است ، زیرا نیروهای انسانی مجموعه به کاری انجام می‌شود ، اعتقاد دارند و به آن افتخار می‌کنند.

  • ایجاد یک تصویر برند قابل یادآوری و منحصربه‌فرد از طریق برندسازی

اگر شرکتی که یک محصول یا خدمت را به شکلی منحصربه‌فرد از سایر رقبا ارائه نماید ، تصویر خاصی در ذهن مخاطب ایجاد خواهد نمود که آنان را جذب نموده و رقبا نمی‌توانند با آن رقابت نمایند.

  • جذب سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذاران همیشه به دنبال برندهایی هستند که به اندازه کافی قوی باشند که بتوانند اعتماد آنان را جلب نماید. سرمایه‌گذاران بر برندهای ضعیف سرمایه‌گذاری نخواهد نمود ، برندهایی که با حجم بالایی از ریسک روبرو هستند.

جذب سرمایه گذار اهمیت برندسازی

زمانی که قصد سرمایه‌گذاری برندسازی دارید ، باید بدانید که فرصت‌های رشد برندتان نامحدود است . مهم این است که بدانید استراتژی برندسازی شما از طریق کدام‌یک از روش‌های اجرایی ،به بهترین نتیجه خواهد رسید. هر کدام از موارد فوق کاملا اهمیت برندسازی به وضوح نشان میدهند.

شاید مقالات زیر نیز برای شما جذاب باشد :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

معنی ابتکار عمل چیست؟ چگونه ابتکار عمل را در خود پرورش دهیم؟

از دوستان عزیز متممی انتظار می‌رود پس از مطالعه‌ی این درس: بتوانند ابتکار عمل را تعریف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *