خانه / تبلیغات و بازاریابی / برندینگ ۳۶۰ درجه و برندینگ ۷۲۰ درجه – برندینگ جامع استراتژیک

برندینگ ۳۶۰ درجه و برندینگ ۷۲۰ درجه – برندینگ جامع استراتژیک

برندینگ ۳۶۰ درجه و برندینگ ۷۲۰ درجه – برندینگ جامع استراتژیک

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

برندینگ ۳۶۰ درجه چیست ؟

برندینگ ۳۶۰ درجه عبارت است از برنامه‌ریزی جامع استراتژیک برند ، به صورتی که برند به صورت دائم در دسترس و قابل رویت باشد . برندینگ ۳۶۰ درجه با محوریت مشتری و با فلسفه تمایز طرح‌ریزی می‌شود. برندینگ ۳۶۰ درجه تمرکز بر سازمان و ذی‌نفعان آن دارد.

برندینگ ۷۲۰ درجه چیست ؟

برندینگ ۷۲۰ درجه عبارت است از طراحی یک برنامه جامع استراتژیک در قالب برندینگ ۳۶۰ درجه به اضافه برنامه‌ای در تمرکز بر لایه دوم ذینفعان سازمان است. برندینگ ۷۲۰ درجه دارای دو محور مرکزی است. مشتری و خانواده.

در هر دو نوع از برندینگ ، هدف شناسایی و درگیری مشتریان داخلی و خارجی سازمان با برند سازمان است. برندینگ ۷۲۰ درجه بر ابزاری تبلیغات دهان به دهان بسیار متکی است تا بتواند تصویر برند مناسب را ایجاد نماید .برندینگ ۳۶۰ درجه / برندینگ ۷۲۰ درجه ، هردو بر استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی و استفاده از وب نسخه ۲ بسیار تاکید می‌نماید. ارتباطات یکپارچه بازاریابی یک مفهوم مشتری‌گرا است که تمرکز آن بر استفاده از ابزارهای آنلاین و آفلاین برای جذب و هیجان‌زده کردن مشتریان است. ارتباطات یکپارچه بازاریابی هرگز به دنبال استفاده از رسانه‌های غیر معتبر برای انتقال پیام خود نیست.در وب ۲٫۰ نیز توجه و تمرکز بر رضایت مشتریان آنلاین و رسانه‌های اجتماعی دارد که می‌تواند مرزهای برند را درنوردد.

در برندینگ ۷۲۰ درجه عناصری مانند تبلیغات چاپی ، رسانه‌های دیجیتال ، رسانه‌های جمعی ، ایمیل ، … استفاده می‌شود. یک مدیر برند باید اطمینان حاصل نماید هر یک از این عناصر بر اساس استراتژی مدیریت برند ، پیام برند را به مخاطب منتقل نماید. پیش‌تر در مقاله‌ای بیان شده که چرا مدیریت برند جایگزین بازاریابی خواهد شد . زیرا شرکت‌های بزرگی مانند P&G یا Nestle به ترکیب برندینگ ۳۶۰ درجه با ارتباطات یکپارچه بازاریابی رسیده‌اند.

برندینگ 360 درجه برندینگ 720 درجه Branding

عناصر اصلی برندینگ ۳۶۰ درجه

اگر دی ان ای برند  Brand DNA در یک شرکت معتبر مانند اپل یا گوگل را بررسی نمایید خواهید دید که در برندینگ ۳۶۰ یا ۷۲۰ درجه خود ، ۳ عنصر اصلی را مدنظر داشته‌اند :

شرکت شما برای چه حضور دارد ؟ ویژگی‌های کلیدی محصولات و خدمات شما شامل چه مواردی می‌باشد ؟ کارکنان شما باید دارای چه خصوصیاتی باشند ؟ نقطه نظرات شما نسبت به جوامع حاضر در رسانه‌های اجتماعی چیست و همچنین مکان‌هایی که به لحاظ فیزیکی حضور دارید ؟

  • مشتریان ( مشتریان داخلی و خارجی )

مشتریان هدف چه کسانی هستند ؟ مشتریان را بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی دسته‌بندی نموده‌اید ؟ چه کسانی قرار است که برای مشتریان شما بازاریابی محتوا را پیش ببرند  ؟

در نظر گرفتن رقبای مستقیم ، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان محلی بسیار حائز اهمیت است.

 

مطالعه موردی در خصوص برندینگ ۳۶۰ درجه ( در یک دات کام کامپانی )

Zip.in یک سوپرمارکت آنلاین با مرکزیت حیدرآباد پاکستان است. تا همین اواخر، تنها در حیدرآباد عملیاتی شده بود. اما تصمیم گرفت که خود را به شهرهای دیگر پاکستان نیز گسترش دهد. این وب‌سایت دارای بیش از ۸۰۰۰ محصول است که شامل میوه، سبزی‌ها، مواد غذایی یخ‌زده، کالاهای مراقبت از حیوانات خانگی، غذای ارگانیک، لوازم‌التحریر، ملزومات و بسیاری دیگری از محصولات است. وب‌سایت نسخه بتای در ماه نوامبر ۲۰۱۴ در دسترس عموم قرار گرفت و وب‌سایت نهایی در دسامبر ۲۰۱۴ فعال شد. سپس برندینگ ۳۶۰ درجه برای برند خود را مدنظر قرارداد.

چالش‌ها :

  • اولین چالش آنان در حوزه تقویت برند بود و به این دلیل بود که درصد قابل توجهی از مردم در مورد گزینه خرید آنلاین مواد غذایی ناآگاه بودند و یا شکاک .
  • چالش دوم این واقعیت بود که مشتریان زیادی وجود داشت که از خدمات و محصولاتی که از رقبا خرید کرده بودند ، ناراضی بودند. تقریبا خرید مواد غذایی توسط این افراد از فروشگاه آنلاین دیگری ، غیرممکن بود.
  • چالش بعدی این بود که مکان‌های تحویل این وب‌سایت، تنها در مکان‌های محدودی صورت می‌پذیرفت.

در نهایت، این وب‌سایت از خدمات مشاوره مدیریت برند استفاده نمود تا برنامه‌ای برای افزایش سطح آگاهی از برند داشته باشد، بنابراین جایگاه برند تعیین شد و بازار هدف با تعریف شد، ترافیک وب‌سایت را افزایش داده شد و روی تبدیلات متمرکز شدیم، و همه‌چیز با بودجه محدود آغاز شد. ازاین‌رو، یک استراتژی برند ۳۶۰ درجه برای آنان تدوین شد.

مخاطب هدف :

طیف وسیعی از مشتریان مورد بررسی قرار گرفت. اما مخاطب اصلی آنان زوج‌های شاغلی بود که هر در طول روز کار می‌کردند ولی اهمیت داشتن وعده‌های غذایی خوب و سالم را درک می‌کردند اما خرید روزانه مواد غذایی برایشان دشوار بود.

مخاطبان ثانویه کارکنان مجرد شرکت‌ها بود که یا تنبل بودند و یا زمان کافی برای خرید مواد غذایی نداشتند؛ به خاطر شیفت‌های نامرتبط و یا مأموریت‌های متعدد کاری ؛ آن‌ها مخاطبان ثانویه بودند بیشتر آن‌ها دنبال آبمیوه‌ها، نان، کره و بودند تا چیزی بخوردند که فقط زنده بمانند

مخاطبان درجه سوم مصرف‌کنندگان مستقیم نبودند، بلکه تأثیرگذاران بودند. این‌ها نوجوانانی بودند که به گسترش پیام برند به تصمیم‌گیرندگان اصلی خانواده که همانا والدینشان بود ، کمک می‌کردند. همچنین شامل بازنشستگان نیز می‌شد که آگاهی را گسترش داده و اطلاعات را با فرزندان خود به اشتراک بگذاشتند.

به این ترتیب کار ما در پاسخ به سوال “با چه کسی باید صحبت کنیم ؟” روشن بود. اما سوال این بود: «ما چه باید بکنیم؟»

هنگامی‌که ما در مورد مخاطبان هدف این وب‌سایت به جمع‌بندی نهایی رسیدیم، تصمیم گرفتیم برای دردشان ، دوایی پیدا نماییم. پس شروع کردیم به فکر کردن مثل یک مشتری. همچنین تحقیقاتی در خصوص نحوه برخورد رقبا با مشتریان خود ترتیب دادیم. پس از قرار دادن همه این قطعات پازل کنار همدیگر، شرکت را به یک استراتژی برندینگ ۳۶۰ درجه مجهز نمودیم.

راهنمای ارتباطی در استراتژی برندینگ ۳۶۰ درجه

ما مطمئن بودیم که استراتژی برندینگ ۳۶۰ درجه باید شامل موارد زیر باشد:

  1. ارتباطات باید ساده باشد و باید توسط یک مهندس و یا شهروند عادی بازنشسته پاکستانی به راحتی درک شود.
  2. خلاقیت مهم‌ترین مسئله ما نبود. برعکسی چیزی که شرکت‌های تبلیغاتی / شرکت‌های مشاوره مدیریتی ایرانی فکر می‌کنند که هر چیزی برای خلق یک پیام خلاق می‌تواند برند شود . این به این دلیل است که در یک پیام خلاق، سادگی فدای خلاقیت می‌شد و ما حاضر به فدا کردن آن نبودیم. باید اطمینان حاصل می‌کردیم که قول برند به هر خانه‌ای می‌رود.
  3. ارتباطات استراتژیک برندینگ ۳۶۰ درجه باید به وضوح خط‌مشی را معین می‌نمود.
  4. ارتباط یکپارچه بازاریابی باید به عنوان یک ابزار قدرتمند این اطمینان را به مشتری می‌داد که گزینه خرید آنلاین مواد غذایی را امتحان کنند و شک آنان را کاهش دهد.
  5. برنامه ارتباطی باید از تجزیه‌وتحلیل رقابت که ما انجام داده بودیم ، استفاده می‌نمود. مهم این بود که چگونه رقبا ، مشتریان را آزرده‌اند و چگونه  ما می‌توانستیم اطمینان مشتریان را به سمت خود جلب نماییم.

نتایج  حاصل از برندینگ ۳۶۰ درجه برای این وب‌سایت :

  • افزایش ۶۴٫۳٪ در ترافیک وب‌سایت.
  • ۳۸٪ افزایش سفارش‌ها.
  • افزایش ۳۳ درصدی در اندازه سفارش‌ها
  • ۱۹٪ کاهش میزان بانس ریت، نشان‌دهنده کیفیت بهتر ترافیک است.
  • ۹۸٪ رتبه‌های رضایت مشتری افزایش پیدا نمود.

 

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

مقالات مرتبط :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

عادتها و اتیکت مربوط به نگهداری حیوانات خانگی

در مجموعه‌ی رفتارها و عادتهای کوچک زندگی به سراغ بخش‌هایی از زندگی می‌رویم که معمولاً در چارچوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *