خانه / تبلیغات و بازاریابی / تجزیه و تحلیل فرایندهای کسب و کارها چگونه است؟

تجزیه و تحلیل فرایندهای کسب و کارها چگونه است؟

تجزیه و تحلیل فرایندهای کسب و کارها چگونه است؟Reviewed by منصور کیارش on Mar 13Rating: 5.0تجزیه و تحلیل فرایندهای کسب و کارها چگونه است؟در این متن ما به تجزیه و تحلیل فرایند تجارت می پردازیم و براساس آن ۶ نکته کلیدی را بیان می کنیم. این نکات می توانند شما را در داشتن یک تجارت خوب و موفق یاری کنند، بنابراین به کاربردن این نکات در تجارت تاثیرات بسیار موثری را خواهد داشت. این یک مقاله تحلیلی درباره نحوه تحلیل یکی از مهمترین المان های کسب و کار است.

در این متن ما به تجزیه و تحلیل فرایند تجارت می پردازیم و براساس آن ۶ نکته کلیدی را بیان می کنیم. این نکات می توانند شما را در داشتن یک تجارت خوب و موفق یاری کنند، بنابراین به کاربردن این نکات در تجارت تاثیرات بسیار موثری را خواهد داشت.

 

مشخص کردن فرایند

اولین گام در تجارت این است که فرایندی را که نیاز به اصلاح و بهبود دارد، مشخص کنید. این بسیار مهم است که همیشه در مورد هدف های تجارت خود فکر کنید و فرایند رسیدن به آن ها را مشخص کنید همچنین اولویت هدف ها را تعیین نمایید.

برای این کار باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • ماموریت ما چیست؟
  • مشتری ما کیست؟
  • چه چیزی برای مشتری ارزشمند است؟
  • نتایج کلیدی ما چیست؟
  • برنامه ما چیست؟
  • تیم گروهی را ایجاد کنید.

تیم خود را ایجاد کنید تا بتوانید به کمک آن فرایند تجارت را تجزیه و تحلیل کنید. بهترین افراد کسانی هستند که قبلا این فرایندها را به طور روزانه انجام داده اند. آنها مراحل، اطلاعات، اهداف، ارزش ها و جریان های فرایند را می دانند.

 

بعضی از روش های موثر در تعامل با تیم عبارت اند از:

  • مصاحبه ها
  • چالش های مغزی
  • جلسات
  • طراحی یک نمودار برای فرایند تجارت

 

این تکنیک تجزیه و تحلیل فرایند بسیار مفید است و می تواند به شما یک دید واقعی در مورد چگونگی اتفاق افتادن فرایند بدهد. با استفاده از نماد ها و ابزارهای استاندارد، شما می توانید فرایند را به طور واضح و عملی نشان دهید.

 

مشخص کردن فرایند AS IS

این فرایند یعنی پی بردن به چگونگی اتفاق افتادن فرایند در زمان حال، نه چیزی که شما می خواهید در آینده اتفاق بیفتد.

 

در این مرحله از فرایند تجارت شما مجبور سه نکته اصلی زیر را دنبال کنید:

  • با مشتریان خود مصاحبه داشته باشید. شما با این کار می توانید اطلاعات مهمی را از مشتریان خود بدست آورید که در پیشرفت تجارت شما بسیار موثر می باشد.
  • مدل فرایند را تجزیه و تحلیل کنید. هدف فرایند را کشف کنید و عملکرد پرامترهایی را که استفاده می کنید، بررسی کنید.
  • مستند سازی کنید. در این مرحله هر چیزی که تجزیه و تحلیل شد باید به طور مستند گزارش گردد. چرا که این کار سبب می شود که همه امور به طور واضح و بدون هیچ نقصی پیش روی داشته باشند.
  • نکاتی که باید اصلاح شوند را مشخص کنید.

 

همانطور که شما می دانید، این بسیار مهم است که مواردی را که امکان اصلاح آنها وجود دارد، مشخص کنید. اهداف راهبردی شرکت را در ذهن خود نگه دارید و آنها را انجام دهید.

 

فرایند (بودن) TO BE را مدل کنید.

همه اطلاعات و مدل های فرایند جدید و روش هایی را که می خواهید، جمع آوری کنید و آنها را با اهداف شرکت همگام کنید.

 


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

عادتها و اتیکت مربوط به نگهداری حیوانات خانگی

در مجموعه‌ی رفتارها و عادتهای کوچک زندگی به سراغ بخش‌هایی از زندگی می‌رویم که معمولاً در چارچوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *