خانه / تبلیغات و بازاریابی / تشکیل تیم فروش – ۵ تکنیک طلایی برای تشکیل تیم فروش موفق

تشکیل تیم فروش – ۵ تکنیک طلایی برای تشکیل تیم فروش موفق

تشکیل تیم فروش – ۵ تکنیک طلایی برای تشکیل تیم فروش موفق

۵ (۱۰۰%) ۱۶ votes

تشکیل تیم فروش

تشکیل تیم فروش و پس از آن حفظ و ارتقای کیفی و کمی آن ، یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران فروش است. همان‌طور که میدانید ، فروشنده خط آتش و معرف شرکت ، محصولات و خدمات و برند است. فروشنده به عنوان نماینده سازمان در مذاکره فروش با مشتری است. همین‌طور این فروشنده است که باید بتواند مشتری به بازگشت به خرید ( خرید مجدد ) متقاعد نماید. همه این‌ها فشارهایی است که روی فروشنده است.

بنابراین ، تشکیل تیم فروش حرفه‌ای و اثربخشی می‌تواند موجب ایجاد مشتریان راغب و تبدیل مشتری راغب به مشتری بالفعل گردد.  اما این مهم چگونه تحقق میابد ؟ چگونه باید این نیروهای فروش را که می‌توانند چنین مسئولیتی را بر عهده گیرند ، پیدا و گیرد هم آورد ؟ در این مقاله می‌خواهیم گوشه‌ای از تجربیات تیم مشاوران مدیریت ایران در خصوص نحوه تشکیل تیم فروش را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه ، ۵ مرحله تشکیل تیم فروش حرفه‌ای با بهره‌وری فروش بالا را تشریح می‌نماییم.

تشکیل تیم فروش مشاوره فروش Create a Successful Sales Team

تکنیک‌های تشکیل تیم فروش

پتانسیل استخدام

برای تشکیل تیم فروش به دنبال افراد جاه‌طلب و مثبت باید بود. تشخیص این نوع از شخصیت نیز خود یک هنر است. شاید یک فروشنده ، تمام مهارت‌های مدنظر شما را از همان اول نداشته باشد. اگر فروشنده تمایل به مشارکت در کلاس‌های آموزش فروشندگی حرفه‌ای را داشته باشد و آدمی باشد که از قدرت مکالمه مناسبی برخوردار باشد ، می‌تواند در آینده یک دارایی برای شرکت خود محسوب شود.  باید در جلسه مصاحبه توسط فردی حرفه‌ای ، مورد آزمایش هدفمند قرار گیرد ، تا میزان مهارت‌های وی ارزیابی شود.

مهم‌ترین ویژگی یک فروشنده خوب ، مهارت شنونده خوب بودن است. او باید هنر خوب گوش دادن را بشناسد. فروشنده‌ای که خوب گوش دهد ، می‌تواند تمام موارد خواسته شده را به دقت پیاده‌سازی نماید. برای ترجمه فرهنگ سازمانی برای مشتریان ، این یک مهارت ضروری است. ایجاد شهرت برند برای موفقیت یک کسب‌وکار بسیار حیاتی است.

ارتباط و پاداش

تشکیل تیم فروش باید همراه با آگاهی باشد.آگاهی تیم فروش از انتظارات مدیر فروش . هدف‌گذاری فروش باید توسط مدیر فروش انجام شود. هدف‌گذاری‌هایی مانند تعداد مشتریان راغب ، تعداد/ حجم فروش یا میزان کمیسیون فروش. تیم فروش باید بر اساس چیزی که به دست آورده ، پاداش نیز دریافت نماید. باید تیم فروشی تشکیل داد که به ارزش‌های سازمان احترام گذاشته و تفاوت بین موفقیت‌های عظیم و موفقیت‌های کوچک را تشخیص دهد.

تقسیم و رشد

هر فروشنده‌ای به تعداد مشتری راغب نیاز دارد. اگر محصول خاصی را می‌فروشید یا در حوزه مشخصی از صنعت ، تبلیغات می‌کنید، هر فروشنده باید در بخشی مشخصی فعالیت نماید تا فعالیتش با دیگر فروشندگان دچار تداخل نشود. علاوه بر آن ، بهترین بخش‌ها را باید به قوی‌ترین فروشندگان داد. باید از مشاوره فروش نیز استفاده نمایید تا به اثربخش‌ترین برنامه استراتژی فروش دست‌یابید.

آموزش فروش

آموزش فروش حرفه‌ای یک آموزش ( کارگاهی / ورکشاپی ) است پس از تشکیل تیم فروش است ، که بر اساس یک استاندارد مشخص و بر پایه روانشناسی فروش و فروش عصبی ( نورو سلینگ ) باید طراحی شده باشد. همچنین باید تجربیات افراد در بین اعضا به اشتراک گذاشته شود. باید نقاط ضعف‌های فروشندگان را شناسایی و آن را با آموزش مرتفع نمود. باید مهارت‌های فروشندگان دائما در حال ارتقاء و به‌روزرسانی باشد. این به نوبه خود موجب ایجاد علاقه در فروشندگان خواهد شد.

آیا آموزش فروش در کتاب‌ها است ؟  جواب سریع : بله و خیر – کتاب‌های موجود در بازار ایران در حوزه فروشندگی غالبا ترجمه هستند و بر اساس تجربیات فروشندگان غیر ایرانی که بر اساس فرهنگ تجاری آن کشور نوشته شده است . در نتیجه شاید ۵% آن موارد را نیز نتوان در این پیاده‌سازی کرد. از سوی دیگر ، اگر کتابی هم توسط نویسنده ایرانی نوشته شده باشد ، باید دید که آیا آن فرد تجربه فروشندگی داشته است یا خیر. اگر صرفا استاد دانشگاه بوده که بسیار بعید است که کاربردی باشد ، اگر توسط یک فروشنده حرفه‌ای نوشته شده باشد ، از آنجایی که مختص به یک حوزه کاملا مشخص از بازار است ، نتیجه تجربیات وی به کل بازار قابل تعمیم نیست. مثلا بازار خدمات بانکی ایران با بازار موبایل ایرانی ، زمین و تا آسمان اختلاف فرهنگی دارد.

فروش را باید از مدرسی آموخت که تجربه فروشندگی و مدیریت فروش را در حوزه‌های متفاوت داشته باشد و بتواند ، آموزه‌های تجربی خود را در قالب علمی به فروشندگان نیاموزد. باید برای هر تکنیک فروش ، علت روانی و علمی آن را نیز بیان نماید ، تا فروشنده قانع گردد و هرگز فراموش نکند.

ارزیابی

کسب‌وکارتان تغییر خواهد نمود. همچنین نیروی انسانی سازمان نیز تغییر خواهند نمود. همچنین آموزش فروش باید با ارزیابی حین و پس از دوره همراه باشد. به دوره آموزش فروش به عنوان یک کلاس درسی نباید نگاه نمود. از مدرس باید بخواهید که در حین و پایان دوره ، از تک‌تک افراد یک گزارش در خصوص سطح و میزان پیشرفت هرکدام به مدیریت ارائه دهد. باید فروشندگان را بر اساس توانایی و استعدادهای ذاتی و اکتسابی بکار گرفت. اگر فروشنده‌ای ، دارای یک استعداد پنهان است ، باید کشف شود. ارزیابی فروشندگان در هنگام تشکیل تیم فروش به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب درستی انجام داده و از طرف دیگر نیز به درستی تشویق یا توبیخ گردد. ارزیابی‌ها باید نشان دهد که  چرا فروشنده نمی‌تواند مشتری راغب را جذب نماید ؟

 

فروش ، ستون فقرات شرکت است. تشکیل تیم فروش به دنبال افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان راغب است.  تیم فروش شاد ، با بهره‌وری و اثربخش بالا برای رشد یک کسب‌وکار بسیار ضروری است.

 

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

شاید مقالات زیر نیز برای شما جذاب باشد :


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

عملیات برندسازی – ۵ گام اساسی مراحل برندسازی

عملیات برندسازی – ۵ گام اساسی مراحل برندسازی ۵ (۱۰۰%) ۱۶ votes عملیات برندسازی عملیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *