خانه / تبلیغات و بازاریابی / تقویم محتوا چیست و چرا برای تولید محتوا ضروری است؟

تقویم محتوا چیست و چرا برای تولید محتوا ضروری است؟

تمرین دارد    تولید محتوا    مختص کاربر ویژه    

تقویم محتوا چیست

تقویم محتوا که در ادبیات استراتژی محتوا از آن با اصطلاحات Content Calendar و Editorial Calendar هم نام برده می‌شود، از جمله ابزارهای کلیدی در تولید محتوا محسوب می‌شود.

نمونه تقویم محتوا در فضای وب فراوان است و می‌توانید تقویم محتوای متمم را هم به عنوان یکی از نمونه‌ها مشاهده و بررسی کنید.

اما با توجه به تنوع تقویم‌های محتوا و کاربردهای متفاوت آن‌ها، مناسب دیدیم در این‌ درس به برخی نکات در زمینه طراحی تقویم محتوا اشاره کنیم.

اگر قصد دارید در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعال باشید، پیشنهاد ما این است که تقویم محتوا را نه به عنوان یک کار زیبا یا تفننی، بلکه به عنوان یکی از زیربناهای مدیریت محتوا در نظر بگیرید.

اگر تقویم ندارید، طراحی آن‌ را در برنامه خود بگنجانید و اگر تا کنون هم از تقویم استفاده کرده‌اید، برای بهینه سازی تقویم محتوای خود وقت بگذارید.

سه شیوه متفاوت در طراحی تقویم محتوا

اگر چه طراحی تقویم محتوا تا حدی سلیقه‌ای است، اما پیشنهاد می‌کنیم سه شیوه‌ی زیر را در طراحی تقویم محتوا مد نظر قرار دهید.

ممکن است شما صرفاً یکی از این سه روش یا ترکیبی از آن‌ها را به کار بگیرید.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

این درس برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که تحت عنوان تولید محتوا مطرح می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  استراتژی محتوا

 سواد دیجیتال

  دیجیتال مارکتینگ

  دوره MBA

 

داشتن تقویم محتوا نتایج بسیار ارزشمندی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  تنوع مطالب شما حفظ می‌شود و مخاطب پیگیر شما، کمتر احساس خستگی خواهد کرد.   هیچ‌یک از انواع محتوا را فراموش نمی‌کنید و مطالب قبلی‌تان رها نمی‌شوند.   مخاطب شما حس نمی‌کند که هر چیزی از هر جا پیدا کنید، منتشر می‌کنید تا صرفاً رسانه شما به روز شده باشد.   می‌توانید موفق یا ناموفق بودن انواع مطالب را بهتر ارزیابی کنید (چون یک الگو را چند بار تکرار می‌کنید و بازخورد مخاطب قابل استناد‌تر است).   در مقابل وسوسه‌ی انتشار مطالب (که دام بزرگی در مسیر تولید محتوای کیفی است) مقاومت می‌کنید. حتی اگر مطلب زیبا و جذاب و ارزشمندی پیدا کنید یا به ذهن‌تان برسد، وادار می‌شوید آن را فعلاً نگه دارید تا بر اساس تقویم محتوا در زمان مناسب منتشر شود. به بیان ساده‌تر: از روزمرگی در تولید محتوا فاصله می‌گیرید.

تمرین

یک وبلاگ شخصی یا تجاری، سایت آموزشی، اکانت در شبکه اجتماعی، کانال در پیام‌رسان‌ها، روزنامه یا هر رسانه‌ی دیگر را که دوست دارید انتخاب کنید و سعی کنید حدس بزنید که از دید تقویم محتوا چه نکاتی در ذهن گرداننده یا گردانندگان آن رسانه وجود دارد.

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم

متمم چیست و چه می‌کند؟

چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟

هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟

آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

با متمم همراه شوید

آیا می‌دانید که فقط با درج نام کاربری و ایمیل خود می‌توانید به جمع متممی‌ها بپیوندید؟

اطلاعات ثبت نام

 

ترتیبی که گروه متمم برای خواندن مطالب سری تولید محتوا به شما پیشنهاد میکند:

سری مطالب حوزه تولید محتوا


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

درباره سوگواری و فقدان | کتاب زندگی خوب مارک ورنون

✔ پاراگراف فارسی       گروه متمم ۱۱:۴۵ ب.ظ مارک ورنون (Mark Vernon) به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *