خانه / تبلیغات و بازاریابی / توجه به مشتری – یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت کسب و کار

توجه به مشتری – یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت کسب و کار

شرکت آمازون     مختص کاربر ویژه    

توجه به مشتری

این بار هم چند جمله‌ی منتخب دیگر از حرف‌های جف بزوس را از کتاب پیشگام نقل می‌کنیم.

جمله‌ها و نکته‌هایی که این بار انتخاب کرده‌ایم، عموماً درباره‌ی توجه به مشتری هستند.

البته بعید است بتوانید در فضای کسب و کار، کسی را پیدا کنید که با مشتری مداری و توجه به مشتری مخالف باشد.

اما این را هم به خوبی می‌دانیم که وقتی پای مصداق‌ها به میان می‌آید، بحث دشوارتر می‌شود و ممکن است به سادگی نتوانیم تشخیص دهیم که توجه به مشتری چگونه در فضای کسب و کار پیاده‌ شده و به‌کار گرفته می‌شود.

عددهایی که در کنار هر عنوان می‌بینید، سالی است که بزوس در گفتگو یا مصاحبه آن نکته را مطرح کرده است.

تذکر: توجه داشته باشیم که کاهش هزینه هسته‌ی استراتژی رقابتی آمازون است و کسب و کارهایی که مبنای آن‌ها استراتژی تمایز باشد، ممکن است برخی از این توصیه‌ها را مفید نبینند.

هم‌چنین آمازون یک خرده فروش است و محور اصلی خرده فروشی، ارائه‌ی محصولات متنوع و کمک به انتخاب بهترین محصول است. طبیعتاً کسب و کارهایی که ماهیت متفاوتی دارند، در این‌جا نیز ممکن است با برخی دیدگاه‌های جف بزوس اختلاف نظر داشته باشند.

توجه به مشتری و نیازهای او

  شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.

برخی از دوستان متممی که به این درس علاقه مندند:  , , , ,

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم

متمم چیست و چه می‌کند؟

چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟

هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟

آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

با متمم همراه شوید

آیا می‌دانید که فقط با درج نام کاربری و ایمیل خود می‌توانید به جمع متممی‌ها بپیوندید؟

اطلاعات ثبت نام

 

ترتیبی که گروه متمم برای خواندن مطالب سری شرکت آمازون به شما پیشنهاد میکند:

سری مطالب حوزه شرکت آمازون


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

جنگل استراتژی | مکاتب استراتژی از دیدگاه مینتزبرگ

یکی از ویژگی‌های دانش استراتژی، وجود دیدگاه‌های متنوع و اختلاف‌نظرهای فراوان در میان استراتژیست‌هاست. دانشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *