خانه / تبلیغات و بازاریابی / فهرست شبکه های اجتماعی بر اساس تعداد کاربران فعال

فهرست شبکه های اجتماعی بر اساس تعداد کاربران فعال

  کاربران ثبت شده یا کاربران فعال؟

وقتی شبکه های اجتماعی را بر اساس تعداد کاربران آن‌ها مقایسه می‌کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا از کاربران ثبت شده حرف می‌زنیم یا کاربران فعال؟

کاربران ثبت شده یا Registered Users کسانی هستند که در یک شبکه اجتماعی، پروفایل تعریف کرده‌اند. این افراد حتی اگر هرگز پس از ثبت نام به سایت سر نزنند، هم‌چنان در آمار Registered Users شمرده می‌شوند.

اما کاربران فعال یا Active Users کسانی هستند که به صورت منظم از یک سرویس اجتماعی استفاده می‌کنند. تعریف یکسانی از کاربر فعال وجود ندارد. اما اگر در یک گزارش توضیحی ارائه نشده بود، می‌توانید فرض کنید منظور از کاربران فعال، کسانی هستند که طی یک ماه اخیر حداقل یک بار به آن شبکه اجتماعی سر زده‌اند.

Statista هم آمار خود را بر اساس همین معیار استخراج می‌کند.

می‌توانید به سادگی حدس بزنید که تعداد کاربران ثبت شده بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و رسانه هایی که قصد دارند حجم و قدرت خود را زیاد نشان داده یا ارزش اقتصادی خود را بزرگتر از آن‌چه هست جلوه دهند، به سراغ این شاخص می‌شوند.

البته بسیاری از شبکه های اجتماعی شاخص‌های خاص خود را برای اندازه گیری Engagement دارند و صرفاً به تعریف کاربران فعال به شکل ساده‌ی آن اتکا نمی‌کنند. اما کسانی که از بیرون شبکه‌ها را می‌بینند، معمولاً به جزئیات بیشتر چندان علاقه‌مند نیستند.

[ درس مرتبط: منظور از Engagement چیست؟ ]


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

سرفصل های دوره MBA (رشته مدیریت کسب و کار)

می‌توان گفت کمتر رشته‌ای در سطح ارشد وجود دارد که سرفصل‌های آن در حد دوره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *