خانه / تبلیغات و بازاریابی / مارکتینگ پلن: ۵ قدم در یک برنامه بازاریابی ساده

مارکتینگ پلن: ۵ قدم در یک برنامه بازاریابی ساده


مارکتینگ پلن: ۵ قدم در یک برنامه بازاریابی ساده

۳قدم مقدماتی و ۲ قدم عملی

 

۱٫شناسایی مزیت های محصول

-تمامی مزیت ها را بنویسید
توجه داشته باشین:
تمامی مزیت هایی که برای مشتری وجود داره، نه فقط ویژگی های محصول
مانند ویژگی تلوزیون:ابعاد، اتصال به اینترنت و …
اگرچه بر اساس ویژگی محصول انتخاب صورت می گیرد، اما بر اساس ویژگی محصول خرید انجام نمی شود.

مثال:سایت فروش بلیط هواپیما
ویژگی محصول: توضیحات در مورد پروازها، مقایسه قیمت ها و…
مزیت:در آن توضیحاتی در مورد مکان های توریستی آمده است.

۲٫تشخیص مشکلاتی که محصول شما آنرا حل می کند.

 

۳٫ احساسات را تحریک کنید.(احساسات مانند: ترس، غرور، شادی، گناه، حسادت و…)

همانطور که در قبل هم اشاره شد انتخاب ها منطقی و براساس ویژگی هاست، اما نکته کلیدی این است که:
خریدها براساس احساسات انجام می شود.
ما به ویژگی ها توجه می کنیم.انتخاب های منطقی انجام می دهیم. اما دلیل اصلی خرید بر پایه احساس انجام می شود.

با یک مثال سعی می کنم بهتر توضیح بدهم.
محصول: بیمه عمر
انتخاب ها بر اساس ویژگی ها ست. عقلانی و منطقی
اما خرید بر چه اساسی است؟
این خرید بر اساس احساسی مانند ترس برای خانواده شکل می گیرد.

۴٫شناسایی مخاطب هدف

– اطلاعات مربوط به مشتری ایده آل (پرسونای مخاطب) را بنویسید.
(جنسیت، سن، درآمد، وضعیت تاهل، شغل، سفر، فرزندها،روش زندگی، محل ژندگی، مسکن، علایق و تفریح…)
این اطلاعات با جزییات بیشتر می تواند دقت شما را در بیشتر کند.
جزییاتی مانند :

اهل رستوران رفتن است؟خودش ؟آشپزی می کند؟ چه نوع غذایی دوست دارد؟

چه کتابهایی مطالعه می کند؟

چگونه جستجو می کند؟ چگونه آموزش می بینند؟

۵٫ حضور داشتن در مکانهایی که مخاطب حضور دارد.

در کجا می توان این افراد را پیدا کرد؟

برای تفریح به کجا می روند؟

وقت خود را بیتشر کجا صرف می کنند؟

کجا خرید می کنند؟

کدام رستوران می روند؟

اهل کدام شبکه های اجتماعی هستند؟ در کدام گروه ها عضو هستند؟

چه مجلات و روزنامه هایی مطالعه می کنند؟

از این طریق می توانید درجایی باشید که تعداد زیادی از مخاطبین شما هستند.

 

نکاتی در موردقدمهای عملیاتی

در این مرحله با سه c سرو کار داریم:

  • Creat: پیشنهاد های مناسب (Offers)
  • Capture: گرفتن ونگه داشتن سرنخ ها(leads )
  • Convert: فروش (To Sales)

مثال: فروش ipad
برای تولید سرنخ از مخاطبین هدف چه چیزهایی را می توان پیشنهاد داد؟
دادن اطلاعاتی که به دنبال آن هستند. مانند مقایسه ipad با دیگر وسایل. مقایسه ipad های مختلف با هم.

توجه داشته باشید که یک مشتری نیازهای مختلفی دارد که باید به آن توجه کرد. مانند:

  • نیاز به اطلاعات
  • نیاز به فکر کردن
  • نیاز به زمانی برای تصمیم گیری و خرید

و در این مراحل نیاز به همراهی شما دارد تا بتواند مراحل قیف فروش را طی کرده و خرید انجام شود.

قیف فروش

 

استفاده از نمونه برنامه بازاریابی به شما کمک می کند. شاید به نوعی دیکته می‌کند که چگونه برنامه بازاریابی خود را شروع کنید. 

 

برچسب ها: آموزش بازاریابی, برنامه بازاریابی

نوشته مارکتینگ پلن: ۵ قدم در یک برنامه بازاریابی ساده اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

مراحل برندینگ Branding  – استراتژی ۱۰ مرحله ای برندینگ عملیاتی

تشریح مراحل برندینگ – اجزای عملیات برندینگ در این مقاله در خصوص مراحل برندینگ بحث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *