خانه / تبلیغات و بازاریابی / مبانی تحلیل سیستم (اجزا، روابط، هدف)

مبانی تحلیل سیستم (اجزا، روابط، هدف)

از کجا به نتیجه برسم که فهرست من کامل شده است؟

این سوال، به بحثِ تعریف مرز در سیستم بازمی‌گردد.

پاسخ ساده‌ و کوتاه چنین سوالی این است که:  «به فهرست کامل فکر نکنید؛ سعی کنید فهرست‌تان کافی باشد.» 

هرگز از خودتان انتظار نداشته باشید که یک سیستم کامل ترسیم کنید.

تنها سیستم کاملی که می‌توانید تصور کنید، کل عالمِ هستی است.

اگر بخواهید وسواس داشته باشید، باید مادرِ همسرِ معاونِ واحد مدیریت منابع انسانی را هم در سیستم خود لحاظ کنید.

چون ممکن است به هر حال به شکل غیرمستقیم بر روی کیفیت زندگی کارکنان مجموعه اثر بگذارد.

احتمالاً در این‌جا سوال خود را این‌گونه می‌پرسید: من می‌دانم که قرار نیست همه چیز در فهرست من باشد، اما ممکن است یک یا چند المان مهم از چشمم دور بماند.

در ادامه‌ی همین درس (در بخش تحلیل روابط اجزا) یک پیشنهاد ساده اما کارا در این زمینه ارائه خواهیم کرد.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

کاراکتر برند Brand character – مطالعه موردی وب‌سایت علی بابا

کاراکتر برند Brand  Character وقتی صحبت از شخصیت برند یا کاراکتر برند می‌شود دو واژه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *