خانه / تبلیغات و بازاریابی / موفقیت کسب و کارهای کوچک را با چه معیارهایی بسنجیم؟

موفقیت کسب و کارهای کوچک را با چه معیارهایی بسنجیم؟

تمرین دارد    کارآفرینی    مختص کاربر ویژه    

اهداف و انتظارات آموزشی متمم در این درس

کد درس: ۶۵۰۷۹

پیش نیاز مطالعه درس معیارهای موفقیت کسب و کارهای کوچک از دوستان عزیز متممی انتظار می‌رود پس از مطالعه این درس:

  • این نکته را به خاطر بسپارند که معیارهای موفقیت کسب و کارهای کوچک الزاماً‌ با آن‌چه به عنوان شاخص موفقیت کسب و کارهای بزرگ در نظر می‌گیریم یکسان نیست.
  • بتوانند تعدادی از معیارهای موفقیت کسب و کارهای کوچک را فهرست کرده و آن‌ها را به دو دسته‌ی فردی و تجاری تقسیم‌بندی کنند.
  • بتوانند بین رشد جبری و رشد ارگانیک تفاوت قائل شوند.

فشار ذهنی هنگام مطالعه

نیاز به مشارکت شما

کسب و کار

زندگی

موفقیت کسب و کارهای کوچک

قبلاً توضیح دادیم که وقتی وارد فضای کارآفرینی می‌شویم نباید همه‌ی معیارها و استانداردهای سازمان‌ها و کسب و کارهای بزرگ را یک‌جا و بدون تحلیل، به عنوان شاخص‌های موفقیت خود در نظر بگیریم.

کسب و کارهای بزرگ بیش از هر چیز یک بنگاه اقتصادی هستند و طبیعی است که وقتی از مقیاس و موفقیت یک بنگاه حرف می‌زنیم، به گردش مالی و نرخ بازگشت سرمایه و ارزش سهام و میزان سرمایه‌ی جذب شده و مواردی مانند این‌ها توجه کنیم.

به این مثال ساده توجه کنید:

مدیر فروش یک شرکت، سالیانه معادل ۷۰ میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می‌کند.

اما از برخوردهای توهین‌آمیز مدیرعامل شرکت ناراضی است و ضمناً احساس می‌کند که استرس شغلی این کار، فراتر از حد تحمل اوست.

او از شرکت بیرون می‌آید و با سرمایه‌ای بسیار کم، یک کسب و کار کوچک برای خودش راه می‌اندازد و آن‌جا هم سالیانه چیزی در همین حدود برایش باقی می‌ماند.

رشد کسب و کارش شگفت‌انگیز نیست؛ اما درآمدی باثبات و پایدار دارد.

آیا او را نباید یک کارآفرین موفق به حساب بیاوریم؟

بسیاری از ما می‌پذیریم که چنین فردی کارآفرین است و توانسته وضعیت خود را به شکل محسوسی بهبود دهد.

او هم‌چنین بر اساس شاخص‌هایی مانند ریسک کردن، ارزش آفرینی و داشتن یک طرح تجاری اجرایی هم، موفق محسوب می‌شود. اما ممکن است در نگاه نخست، در ذهن بسیاری از ما با تصویر یک کارآفرین موفق، تطبیق کامل نداشته باشد.

معیارهای موفقیت کسب و کارهای کوچک چه هستند؟

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که تحت عنوان کارآفرینی مطرح می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  تصمیم گیری

  مدل کسب و کار

  طرح تجاری

  ارزش آفرینی

  دوره MBA (پیگیری منظم مجموعه درس‌ها)

اگر تجربه کارآفرینی دارید، چه موارد دیگری را برای یادآوری به دوستان‌تان – که در آغاز این مسیر هستند – مناسب می‌دانید؟

کسی که به تازگی وارد دنیای کارآفرینی شده، ممکن است چه خطاهایی در ارزیابی موفقیت و شکست کسب و کار کوچک داشته باشد؟

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم

متمم چیست و چه می‌کند؟

چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟

هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟

آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

با متمم همراه شوید

آیا می‌دانید که فقط با درج نام کاربری و ایمیل خود می‌توانید به جمع متممی‌ها بپیوندید؟

اطلاعات ثبت نام

 

ترتیبی که گروه متمم برای خواندن مطالب سری کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید به شما پیشنهاد میکند:

سری مطالب حوزه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

عادتها و اتیکت مربوط به نگهداری حیوانات خانگی

در مجموعه‌ی رفتارها و عادتهای کوچک زندگی به سراغ بخش‌هایی از زندگی می‌رویم که معمولاً در چارچوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *